Schiffstechnik

Is there a future for large diesel engines?

The efficient transport of goods in large ships powered by large-bore diesel engines has become...

Engine manufacturers go digital

Marine engine manufacturers are transforming themselves into sys­tem providers with improved customer service. Increasing efficiency...

3D-Druck – Anwendungsphase erreicht

Was bis vor kurzem noch wie eine nette Idee für Technikenthusiasten für eine ferne Zukunft...

»D2« and the harmony of an orchestra

Shipping is the subject of a tech onslaught. takes a deeper look at the...

Bridging the gap in peoples’ minds

The Maritime Future Summit of HANSA and SMM asked what the future might look like....

»We need a broad collaboration«

Knut Ørbeck-Nilssen, CEO of DNV GL – Maritime, predicts a lot of efforts to meet...

SMM strikes a positive balance

Under the motto »Trends in SMMart Shipping«, this year’s trade fair SMM brought together about...

15 years of battery and fuel cell research

After many years of extensive research, project partners Eidesvik Offshore, DNV GL and Wärtsilä Norway...

Scrubber: Einst gescholten, jetzt begehrt

Das »Sulphur Cap« ist nur 15 Monate entfernt und auf einmal scheint es einen Ruck...

Energiewende verschärft Wettbewerb

Durch verschärfte Grenzwerte und Klimaziele sieht die Klassifikationsgesellschaft DNV GL gravierende Herausforderungen auf die Schifffahrt...

Neues Windservice-Schiff für Bernhard Schulte

Bernhard Schulte hat bei der norwegischen Ulstein Verft ein Service Operation Vessel (SOV) vom Typ...

MAN gets LPG ready

Danish-engine manufacture MAN Energy Solutions is preparing for the future with the launch of its...

Monitoring keeps Hamburg port running

Sensors and data transmission technology opens up new possibilities to reduce inefficiencies and costs from...

Skills shortage becomes palpable

Just like other industries the maritime sector notices an increasing shortage of skilled professionals. The...

New culture for hydrogen in shipping

Hydrogen and fuel cells have huge potential in the shipping industry. However, nowadays there are...

Produkt-News

Rubriken

Wählen Sie Ihren Themenbereich

Rubriken-Button-News  Rubriken-Button-Schifffahrt  Rubriken-Button-Schiffstechnik

Rubriken-Button-Koepfe  Rubriken-Button-Versicherung  Rubriken-Button-Finanzen

Rubriken-Button-Maerkte  Rubriken-Button-Haefen  Rubriken-Button-Offshore

Menue-Start-Newsletter

 

Meist gelesen

HANSAForum

Register

* Pflichtfelder / Mandatory information

Attendance via KPMG Ja / Yes

Eingeladen von KPMG-Mitarbeiter oder über KPMG-Standort /
Invited by KPMG employee or via KPMG location

Firma* / Company name*

Geschlecht / gender

Titel, Position / Title

Vorname* / First Name*

Nachname* / Family Name*

Telefon * / Telephone *

E-Mail *

Branche / Nature of business

USt.-ID/VAT-ID

Straße, Hausnummer* / Street address*

Ort* / City*

PLZ* / Zip code*

Land* / Country*

Anmerkungen/Remarks

Abweichende Rechnungsadresse? / Different invoice Details?

Senden Sie die Rechnung an oben genannte Adresse / Send the invoice to the above addressSenden Sie die Rechnung an eine abweichende Rechnungsadresse /Invoice address is different than above

Folgende Felder NUR bei abweichender Rechnungs-Adresse ausfüllen /
ONLY fill out for different invoice address:


Firma Rechnungsempfänger (bitte vollständigen Firmennamen)* /
Recipient of invoice: full company name*

Abteilung / Ansprechpartner | Department / Contact person

USt.-ID/VAT-ID

Straße, Hausnummer * / Street address *

Ort * / City *

PLZ * / Zip code *

Land* / Country*

* Pflichtfelder (nur bei abweichendem Rechnungsempfänger)
* Mandatory information only in case of differing invoice information


Die Teilnahmebedingungen habe ich gelesen und akzeptiert.
I have read and accepted the Conditions of Participation:

Ja / Yes *


error: Content is protected !!